Валентина Січкоріз Інтервʼю видавництву «Навчальна книга – Богдан» – Пане Олександре, нещодавно у тернопільському видавництві «Навчальна книга – Богдан» з’явилася Ваша збірка фантастичних творів «Реальна мандрівка». У подорож якими світами запросить читачів ця книга? Сайт видавництва «Навчальна книга – Богдан», 16 грудня 2013 Ірина Шутка Інтервʼю тижневику «Аудиторія» «Хіба ти не відчуваєш, що це не насправжки? Що ми значну частину життя проводимо у віртуальному просторі, наче у сні наяву, і ця частина постійно росте?» – міркує герой фантастичного роману «Реальна мандрівка» і – вирушає у справжню подорож. Цю книжкову новинку автор – письменник Олександр Левченко, асистент кафедри програмного забезпечення і провідний інженер-програміст Центру інформаційного забезпечення Політехніки, – представив на ХХ Форумі видавців. Тижневик «Аудиторія», 10 жовтня 2013 Ігор Бондар-Терещенко Рецензія на роман «Диявол добра» У цьому захоплюючому романі нібито все про життя — буденне, регулярне, малокалорійне і техногенне. Але інтрига, яку нам пропонує «Диявол добра», примушує вкотре згадати про так звані «життєві обставини», що роблять наше існування в містечковому вакуумі самотності чи то нестерпним, чи то фантастичним. А як ще можна назвати животіння й подальше духовне пробудження провінційного журналіста, котрий став свідком пограбування банку, яке започаткувало місцеву «чортівню», внаслідок чого довкола стали траплятися речі, не менш фантастичні, чи пак — екзотичні, ніж назва місцевого бару «Фламінго»... «Дзеркало тижня», 16 травня 2009 Олексій Кацай Проблема втечі в романі О. Левченка «Диявол добра» Як відомо, прогресори бувають двох типів. Навіть не дивлячись на те, що мета в них одна – сприяти піднесенню представників відсталих цивілізацій («простих і самотніх» за визначенням О. Левченка) до рівня цивілізацій розвинутих. Перший тип, базовий, був запропонований ще братами Стругацькими і уявляв орден щирих романтиків та альтруїстів. З цим не погодився прагматичний Сергій Лук’яненко і дещо некерований альтруїзм раннього варіанту прогресорів був замінений жорстко керованим. А само прогресорство з мистецтва стало лише знаряддям для побудови своєрідної правильно-геометричної (недарма представників вищої цивілізації в С.Лук’яненка люди називають Геометрами) Імперії Добра. Теж в космічних, відповідно, масштабах... «Поетичні майстерні», 26 січня 2009 Андрій Судин Рецензія на роман «Диявол добра» Серед 25 книг, обраних українською редакцією відомої радіостанції зі всіх книжок, виданих в Україні за рік, і які претендують на те почесне звання “Книга року”, а також преміювання від радіостанції BBC є і одне видання, яке за жанром відповідає, мабуть, наймасовішому нині в Україні – пригодницькому. Якщо загально. До того ж, як зазначено в анотації, – із елементами фантастики. Це книжка Олександра Левченка “Диявол добра”, обговорення якої довелося випадково почути в ефірі, а оскільки книжка була під руками, то і вдалося прочитати... «Книгобачення», 1 грудня 2008 Олександра Мкртчян Рецензія на роман «Диявол добра» Література та всі науки, близькі до психології, дуже багато виграють, коли регулярно обмінюватимуться знахідками. Якщо б, припустімо, існували підручники з сучасної української ментальності, то важко було б знайти до них якісь кращі приклади, ніж історії, описані українськими письменниками. Знову ж таки, застосовуючи сценарний підхід до аналізу сучукрлітератури, можна виявити багато цікавого, наприклад характерні риси сучукрментальності, що спричиняють перехід цілком нормальної особи до міжгалактичного братства мандрівців... «Сумно.com», 1 грудня 2008 Атанайя ТА Рецензія на роман «Диявол добра» Пам’ятаєте анекдот про пару, яка пішла в кіно на детективний фільм і перед початком сеансу послідовно відмовлялася від усіх можливих послуг підприємливої бабусі в залі? Бабуся, йдучи, мстиво їм кинула: «А вбивця у фільмі – шофер!» Так от: дуже складно розповідати про детектив так, щоб не проговоритися, що вбивця – шофер. А може, взагалі нічого не треба говорити? Адже ідеальною рекламою для детектива буде те, що ви знайдете його під подушкою у своєї більш-менш дорослої дитини. Тоді відразу зрозуміло, що почитати варто й самому... «Друг читача», № 21, 2008 Ніна Тулумбас Рецензія на книжку “Чужий світ” (фрагмент огляду книжок української фантастики) Книжці Олександра Левченка «Чужий світ» з усім відомої «обрізаної» (з одним відтятим куточком) серії «Алфізика» дало назву однойменне оповідання, яке ставить перед читачем питання відповідальності вченого за його експерименти. Але тон усій книжці все-таки задає інший твір — повість «Поразка». Головний герой повісті Артем — мешканець Кліо, який повертається на рідну планету після дворічного перебування на Межі, де відбуваються контакти з іншими цивілізаціями. «Книжковий клуб плюс», № 3, 2006 Олексій Спейсер Кацай Фантастична билина Сашку Левченку від перемовників... Напередодні дня народження я вирішив побути трохи «віч-на-віч із самим собою» у своїй хаті на Пустомитівщині, аби вигадати «машину для вбивств» членів таємного масонського товариства тверезості, яка мала бути випробувана під час «експедиції на Бермуди». Але замість якихсь футурологічних і зарозумілих Бермуд ми з друзями втрапили на уфологічну й трохи навіжену «планету Братерства». Туди, де я, врешті решт, навіть не очікуючи віку ініціації – сорока п‘яти років – міг сказати собі: «Я, Володар» цього дивного світу. «Літфорум», 8.12.2005 Андрій Судин (Фрагмент статті – відгук на книжки «Я, Володар...», «Чужий світ») Фантастика Левченка – реалістична та гостросюжетна. Деякі його твори радше скидаються на захопливі детективи чи пригодницькі повісті з уплетеною в реалістичну тканину розповіді фантастичною ідеєю-ниткою. Втім, розкриємо книжку «Я, Володар…» і зазирнемо в анотацію... «Поступ», № 139, 22 червня 2004 р. Анастасія Васильченко (Рецензія на книжку «Чужий світ») Чомусь ми думаємо, що фантастичне майбутнє є нереальним, що воно ніколи не стане нашим «сьогодні»... Дві повісті та декілька невеликих оповідань — саме стільки знадобилось Олександру Левченку для того, щоб розповісти про безкрайній простір Всесвіту, життя інших планет та долі людей — ці люди потрапляють до різноманітних екстремальних ситуацій, перед ними постають питання, рішення яких ніхто не може їм підказати. «Новая интересная газета», № 7, 2004 Марія Білошапка (Рецензія на книжку «Я, Володар...») Відомо, що політика – справа не дуже чиста. Заради відстоювання власних інтересів деякі люди можуть вдатися до брудних, а подекуди і фантастичних методів. Перші два оповідання в книжці Олександра Левченка чимось схожі: в них ідеться про політичні ігри на нашому, українському ґрунті. Крім того, обидва головних герої страждають роздвоєнням особистості. Щоправда, з різними симптомами. «Новая интересная газета», № 5, 2004 |
|